6.6.2013

Ensimmäinen kokonaisuus

Eilen tapahtui kaksi asiaa. Kävin pukeutumisneuvojalla ja palasin kotiin loistavien farkkujen ja todella hyhvännäköisen valkoisen kauluspaidan kanssa, sekä valitsin kesäkauden 33 vaatekappaletta.

Pienen lapsen äitinä vietän jonkun verran aikaa hiekkalaatikolla ja puistossa, jossa käytän eri vaatteita kuin töissä tai kaupungilla. Arvoin pitkään, ottaisinko nämä vaatteet mukaan 33:een vai jättäisinkö ne sen ulkopuolelle. Päätin, että 33:een pääsevät mukaan ne joita voisin ajatella käyttäväni myös töissä tai kaupungilla. Katsotaan, miten niiden käy.

Omistan myös hihattomia toppeja, jotka ovat periaatteessa aluspaitoja sillä sellaisina minä niitä käytän. Mutta ne voitaisiin myös laskea mukaan varsinaiseen kokonaisuuteen. Päätin nyt pitää ne aluspaita-kategoriassa ja tarkkailla, kuinka paljon niitä oikeastaan käytän. Katsotaan niidenkin kohdalla, miten käy.

Päätin, etten myöskään laske töissä olevia sisäkenkiä mukaan listaan. Toki käytän niitä päivittäin, mutta vain töissä.

Valokuvia ei vielä ole, mutta ne seuraavat perässä. Olen huomannut muiden projektiin osallistujien blogeista, että vaatteiden valokuvaaminen todella auttaa pitämään lukua niistä vaatteista joita käyttää ja niistä joita ei käytä. Toistaiseksi minulla on vain lista, jonka aion kiinnittää vaatekaappini sisään.

Listani näyttää nyt tältä

Yläosat

Punainen hihaton, vyötäröltä solmittava neule
Valkoinen kietaisuneule
Valkoinen lyhythihainen kauluspaita
Valkoinen pellavapaita
Musta pellavapaita
Musta kevyt neuletakki
Oliivinvärinen lyhythihainen pusero
Huppari
Valkoinen kauluspaita
Kuviollinen läpinäkyvä tunika
Valkoinen T-paita
Def Leppard T-paita
Veronica Mars T-paita
Valkoinen T-paita, jossa mustia kuvioita
Punainen pellavatoppi

Alaosat

Farkut
Farkkuhame
Musta denim-hame
Mustat capri-housut
Punaiset pellavahousut

Mekot

Musta pitkä mekko
Denim-mekko
Vihreä mekko
Musta lyhyt mekko
Siniharmaa lyhyt mekko
Kuviollinen mekko

Takit

Musta Fjällräven-takki
Musta Burberry denim-takki

Kengät

Punaiset korolliset sandaalit
Maastokuviolliset Converset
Urheilusandaalit (käytän näitä myös muuten kuin urheillessa)
Mustat korolliset juhlakengät
Mustat matalakantaiset juhlakengät

Kyllä tällä pitäisi yksi kesäkausi pärjätä. Toki voin aina vaihtaa ja karsia listaa tarpeen mukaan, mutta tällä mennään.

2 kommenttia:

  1. Def Leppard -teepaita! Ihan mahtavaa :)
    Mä olen tehnyt hihattomien "aluspaitojen" kanssa niin, että jätän ne kanssa 33:n ulkopuolelle. Mun hihattomat on spagettiolkaimisia ja monesti jumppatunnillakin käytössä, joten ne on jumppavaatepinossa, ja jos joskus käy niin, että niitä tarvitaan aluspaidaksi, sitten ne voi hyvin napata sieltä aluspaidaksi. Yksi spagettitoppi mulla on mukana 33:ssa, mutta se on sellainen, jota en ikinä pitäisi jumpassa tai tanssitunnilla, se on laskettava ihan arkivaatteeksi.

    Hyvältä näyttä sun lista. Mä olen huomannut, erityisesti nyt kun on ollut monta kuumaa päivää peräkkäin, että paitoja on syytä olla tarpeeksi, jotta voi vaihtaa joka päivälle uuden. Hameen tai mekon kanssa voi pärjätäkin muutaman päivän putkeen, vaikka olisi lämminkin, mutta paita tuntuu ikävältä laittaa toistamiseen päälle hikistelypäivän jälkeen.

    Onnea matkaan!

    VastaaPoista
  2. Tänään on Def Leppard -paita päällä. :-)

    Minä olen taas huomannut, että viihdyn kesällä parhaiten mekoissa ja hameissa. Siksi niitä yläosia ei tarvitse olla niin montaa.

    Kaapissani on vielä muutama "varavaate", joita en halua antaa vielä pois mutta jotka eivät ihan mahdu tämän kauden garderoobiin. Ehkä vaihdan ne pois jossain vaiheessa.

    VastaaPoista