26.7.2013

Project 333, kausi 1, viikot 6 - 7, matkagarderoobi

Nämä kaksi viikkoa ovat omalla tavallaan tuoneet vaatekaappiin uutta ja toisaalta kirkastaneet vanhaa. Loma alkoi ja heti sen aluksi matka vei anoppilaan vähän yli viikoksi. Tämä merkitsi tietysti matkapakkaamista, joka on aivan oma haasteen lajinsa. Minä yritän aina olla todella järkevä ja nykyään haluan matkustaa mahdollisimman pienen laukun kanssa. Mutta aina huomaa jotain puuttuvan ja jotain olevan liikaa. Kun lisäksi matkan aikana säät anoppilassa menivät iloisesti kylmästä rankkasateesta polttavaan helteeseen, niin siinähän pakkaat.

Valkoinen T-paita sai lähteä, se odottaa reissua UFFin laatikkoon. Sen tilalle tuli alennusmyynnistä löydetty, todella kiva ja siisti Fjällrävenin ruudullinen kauluspaita.


Mutta suurin ihme oli se, että minä löysin itselleni kengät alennusmyynnistä. Riekerin nätit matalakantaiset sandaalit. Nyt tietenkin ihmettelette, että mikäs ihme tuo on? Kenkiä ovat alerekit pullollaan. Niin ovatkin, mutta eivät silloin kun kengän koko on naisen 42 - 43 mallia leveä, jalkapöytä korkea. Niin että kun sellainen ihme tapahtuu, niin ne kengät ostetaan. Kenkien osto onkin minulle urheilukenkiä lukuun ottamatta ollut aina vaikeaa ja jotenkin masentava toimenpide. Ehkä siksi valikoinkin mieluiten klassisia malleja enkä juokse tässä(kään) asiassa trendien perässä. Lisäksi tällä viikolla vaatekaappiini tuli todella kätevä kesähame, sekin Fjällräveniltä. Kyllä nuo retkiliikkeiden alennusmyynnit ovat sitten hyviä, kohta olen kävelevä Fjällrävenin mainos koko nainen!

Mutta siitä matkagarderoobista. Siellä minulla oli mukana:

10 alushousut
4 sukat
1 rintsikat
1 kotitoppi
1 oliivinvihreä kauluspaita
1 valkoinen kauluspaita
1 valkoinen Islannista ostettu T-paita
1 valkoinen alustoppi
1 vihreä alustoppi
1 ruskea alustoppi
1 farkut
1 punaiset pellavahousut
1 denim-mekko
1 valkoinen kietaisuneule
1 yöpuku
1 urheilusandaalit
1 Five Fingers -tossut
1 juhlakengät
1 Fjällräven-takki
1 Adidas huppari
1 hattu

Ja lisäksi ostin sieltä nuo mainitsemani kauluspaidan ja sandaalit. Tämä vaatevarasto toimi muuten hyvin, mutta pari puutetta siinä oli. T-paitoja olisi pitänyt olla enemmän, olisin hyvin voinut korvata toisen alustopeista T-paidalla. Lisäksi minun olisi pitänyt ottaa mukaan ainakin yksi hame ja tarvitsen todellakin toiset farkut. Myös jokin siisti, ohut, esimerkiksi merinovillasta tehty neule olisi todella tarpeen mutta sellaisen osaan onneksi tehdä itse. 

Olen lisäksi alkanut miettiä T-paitojen hihan pituutta. Sellaiset 3/4-hiha paidat olisivat minulle parhaat ja lisäksi mukavan monikäyttöiset. Ne kun menevät sujuvasti ainakin keväästä syksyyn, miksei jopa talvellakin. 

Enää kuukausi uuden kauden alkamiseen! Olen jo alkanut miettiä mitkä tämän kauden vaatteista saavat jatkaa ensi kesänä tai jopa syksyn kauden ajan ja mitkä löytävät tiensä poistettavien pinoon. Kyllä tämä vaan on niin vapauttavaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti